Rockwell Automation boekt winst op beide assen in vergelijking met 2018

Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK) heeft bekendgemaakt dat het voor het tweede jaar op rij tot leider benoemd is in het Gartner Magic Quadrant voor zijn Manufacturing Execution Systems (MES). Sinds het rapport uit 2018 heeft Rockwell Automation zichzelf zowel op het criterium ‘ability to execute’ als op ‘completeness of vision’ verbeterd. Het rapport heeft 16 vendoren beoordeeld op criteria die betrekking hebben op 15 verschillende elementen.

“Wij zien onze erkenning als Gartner-leider voor onze MES-oplossing als een bevestiging van onze visie en innovatie bij het ondersteunen van digitale transformatie in de industriële sector,” zegt John Genovesi, SVP Enterprise Accounts & Software bij Rockwell Automation. “Ons doel is onze klanten te helpen bij hun verschillende digitale reizen, door de wijze te verbeteren waarop ze operationele gegevens gebruiken, om zo hun teams sterker te maken en fabrieksvloeren om te vormen tot geoptimaliseerde, schaalbare productiebeheeromgevingen. We zijn erg blij met de erkenning van Gartner en met de positieve feedback van ons wereldwijde klantenbestand.”

Rockwell Automation heeft eind 2018 zijn FactoryTalk InnovationSuite gelanceerd, om de gestaag groeiende Industrial digital transformation-markt een extra boost te geven. Dankzij deze suite kan Rockwell Automation een geïntegreerd, modulair pakket aan oplossingen aanbieden op het gebied van MES/MOM, analytics, IoT, augmented reality en AI.

Meer informatie over Rockwell Automation’s positie als leider in het 2019 Magic Quadrant voor Manufacturing Execution Systems is hier te vinden.