Hoekzema verantwoordelijk voor verdere ontwikkeling van ServiceNow in de regio

ServiceNow heeft André Hoekzema aangesteld als Area Vice President Benelux. Hoekzema is afkomstig van Google waar hij de functie van Country Manager Google Cloud Benelux bekleedde.

Hoekzema heeft uitgebreide kennis van het incuberen, versnellen en schalen van nieuwe technologieën dankzij zijn ervaring in uiteenlopende leidinggevende rollen bij wereldwijd opererende organisaties. Sinds 2013 was hij in verschillende rollen werkzaam bij Google Cloud, waarvan de laatste drie jaar als Country Manager Benelux. Voor hij bij Google aan de slag ging, was Hoekzema ruim acht jaar in verschillende functies werkzaam bij Microsoft. Sinds 2018 is Hoekzema ook bestuurslid van de Big Data Alliance, een samenwerkingsverband tussen Nederlandse academische instellingen en het bedrijfsleven dat als doel heeft om beide partijen dichter bij elkaar te brengen op het gebied van Big Data-kennis en -expertise.

Bij ServiceNow wordt Hoekzema verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van het bedrijf in de Benelux-regio. Hij is onder de indruk van de groeiplannen van ServiceNow: “De ambities van ServiceNow, zowel wereldwijd als in onze regio, hebben een belangrijke rol gespeeld in de keuze om bij het bedrijf aan de slag te gaan. Bedrijven in alle sectoren richten zich op het leveren van geweldige ervaringen die leiden tot een sterke klantenbinding en een krachtige werknemersbetrokkenheid. Als digitale transformatiepartner van enkele van de grootste organisaties ter wereld, komt ServiceNow op als adviseur voor de C-Suite, en ik ben verheugd om deel uit te maken van dit team.”

Het vermogen tot aanpassing is volgens Hoekzema belangrijk: “Bedrijven zijn gericht op digitale transformatie om hun organisaties te helpen mee te gaan met de snelheid van digitaal zakendoen. In eerdere functies,  heb ik veel geleerd over het vinden en laten groeien van talent, en het opbouwen van teams. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring op dit gebied toe te passen en bij te dragen aan deze interessante periode voor ServiceNow Benelux.”