PR en mediarelaties

Vaak door elkaar gebruikt, maar in feite complementair: PR en mediarelaties. Public relations zetten we in om het begrip tussen uw organisatie en uw stakeholders verbeteren. Dat doen we bijvoorbeeld door middel van een gericht lobbytraject, een goed getimed evenement of een sterke social campagne.
Met mediarelaties, oftewel de actieve en structurele benadering van de media, genereren we positieve free publicity die dat begrip bij uw doelgroepen nog verder verhoogt. Whitepapers, klantcases, onderzoeksrapportages of een blogreeks waarmee u uw autoriteit vestigt en bevestigt zijn voorbeelden van contentsoorten die we in dat kader geregeld voor onze opdrachtgevers produceren en pluggen.

Free publicity

Hiermee bedoelen we alle positieve publiciteit in geprinte media, internet, radio en televisie waar niet voor betaald is. Maar het gaat altijd om inhoudelijke en relevante content. En die krijg je niet zo maar geplaatst; daar gaan hard werk, een gedegen voorbereiding en een minutieuze planning aan vooraf. Succesvolle free publicity staat of valt met tekst of beeld die hout snijden, die relevantie of liefst zelfs urgentie in zich hebben en die helder en scherp geformuleerd zijn.

Mediatraining

Met onze mediatraining geven wij u inzicht in het Nederlandse medialandschap, de informatiebehoefte van de verschillende soorten media en hun manier van werken. Ook leren wij u hoe u met de pers om moet gaan en journalisten op een open en ontspannen manier te woord kunt staan. Als u wilt, voegen wij daar een praktische interview- en cameratraining aan toe. Na onze training beschikt u over de benodigde tools en inzichten om een actief mediabeleid op te zetten en media te woord te staan.