• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Skip to footer navigation
Wisse Kommunikatie

Wisse Kommunikatie

We helpen innovatieve organisaties hun doelen bereiken met goed onderbouwde content

  • Diensten
    • Communicatiestrategie
    • Communicatietrainingen
    • Contentstrategie
    • Crisiscommunicatie
    • Leadgeneratie
    • PR
  • Content
    • Blogs
    • Cases
    • Markante Kommunikanten
    • Wisse-nieuws
    • Podcast en webinars
  • Crisiscommunicatie
    • Bedrijfsleven
    • Zorg
  • Innovatie
  • Opdrachtgevers
  • Over ons
    • Contact
    • Team
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Social media… even omdenken

maart 3, 2020 by Serge Beckers

Social media zijn niet meer weg te denken. We zetten ze in voor werk, voor onze studie en voor persoonlijk gebruik. Onlangs had ik het hierover met mijn medestudenten en zette uit nieuwsgierigheid mijn schermtijd aan. Inmiddels word ik wekelijks geconfronteerd met de informatie dat ik gemiddeld wel 6 uur (!) per dag aan mijn telefoon besteed. En een groot gedeelte van die tijd gaat op aan mijn – letterlijk – sociale contacten.

Heel Nederland in de ban van de smartphone

NOS schreef onlangs een artikel over het social media gebruik hier in Nederland. Tijdens het lezen van dit artikel kwam ik er tot mijn opluchting achter dat ik niet de enige ben die vastgelijmd lijkt aan zijn telefoon. Ook las ik dat twee Delftse studenten een apparaatje ontwikkelden, de Unpluq, om smartphoneverslavingen tegen te gaan. Nederlanders besteden gemiddeld wel 1,5 uur per dag aan social media, met als uitschieter de 15 tot en met 19 jarige die wel 2 uur en 20 minuten aan social media besteedt. En dan hebben we het nog niet eens over de resterende apps Flitsmeister, Google Maps, Buienalarm en ga zo maar door..

Omdenken

We kennen de verleidingstechnieken van de sociale platformen inmiddels door en door. Pushberichten, het krijgen en geven van likes en de rode meldingen met ‘nieuw bericht of story’. Toch leggen we onze telefoon niet weg. De meeste mensen die ik hierover spreek, vinden dit een negatieve ontwikkeling. Maar wat als we die trucs in ons voordeel gebruiken? Door bijvoorbeeld je merk vindbaar te maken en die nieuwe medewerker via social media te vinden.

Vindbaarheid

Er zijn verschillende social media-strategieën en trucs te bedenken om je bedrijf vindbaar te maken. Mijn collega Koen schreef onlangs bijvoorbeeld een blog over het gebruik van memes. Maar er zijn nog veel meer manieren om op te vallen in de zee van merken. Een aantal werd al genoemd in dit uitstekende Frankwatching artikel. De tip die ik jou uit eigen ervaring mee wil geven is: blijf altijd dicht bij je eigen waarden. Zo leert de consument jou kennen als bedrijf, waardoor hij er veel sneller voor openstaat om jouw trouwe klant te worden.

Phoebe Kamp

 

Primary Sidebar

Categorieën

  • Blogs
  • Cases
  • Innovatienieuws
  • Wisse-nieuws

Artikelen

  • Innovaties: verantwoording en scores
  • Fysiotherapie en VR
  • Spraakgestuurd rapporteren in de zorg: een directe lastenverlichting
  • Snellaadpalen met ingebouwde bufferaccu’s
  • Waterstofmolen maakt ter plekke waterstof uit windenergie

Footer

Contact

Kroonpark 2a
6831 GV Arnhem
Postbus 3037
6802 DA Arnhem
026 443 15 23

 

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • xing
partners partners

Schrijf je in voor de nieuwsbrief



© 2023 Wisse Kommunikatie. All rights reserved.

  • Privacy statement
  • Terms and conditions