Logo width

Zo eenvoudig kan het zijn

De Zeeman. Het bedrijf waarvan de slogan ‘Zo eenvoudig kan het zijn’ luidt. Een winkelketen waar ik met bewondering naar kijk en waarover op het internet louter lovende woorden te vinden zijn. Vandaar een kleine ode aan de Zeeman, om uiteen te zetten waar mijns inziens zijn kracht ligt. Een goed idee verkoopt zichzelf Het […]

Logo width

Worldcom Confidence Index augustus: wereldwijde vertrouwen van zakelijke leiders blijft stabiel

De Worldcom Confidence Index (WCI) is een structureel onderzoek van de Worldcom Public Relations Group naar de mate van vertrouwen in en bezorgdheid over verschillende onderwerpen onder zakelijke leiders. Het onderzoek wordt met behulp van kunstmatige intelligentie uitgevoerd onder 54.000 CEO’s en CMO’s wereldwijd. Uit het maandelijkse WCI-rapport voor de maand augustus blijkt dat het vertrouwen stabiel […]

Logo width

De meetbaarheid van PR

Het is een oude discussie, die nog met regelmaat wordt gevoerd: “hoe kun je de effecten van PR meten?” Veel verder dan een indicatie van het bereik en de waarde van een publicatie, komen we niet. Want hoe maak je hard wat zo’n interview in een vakblad nou concreet bijdraagt aan het aantal leads van […]

Logo width

Bedrijfscultuur en interne communicatie als katalysator voor een succesvolle transformatie in een crisis

De coronacrisis trof ons allemaal, zonder uitzondering. Onverwacht, onbekend en extreem was de impact op ons dagelijkse leven, en met name op ons dagelijkse professionele leven. Thuiswerken. Niet alleen een huiveringwekkende situatie voor medewerkers om aan te wennen, maar ook een echte uitdaging voor managers. Waar interne communicatie en bedrijfscultuur de afgelopen jaren werden verwaarloosd, […]

Logo width

De dubbele agenda van bedrijven die stelling nemen in het maatschappelijke debat

Kruidnoten in de schappen, druilerig weer en #zwartepiet al dagen trending op Twitter. Ik moest de datum even controleren, maar het is toch echt pas begin september. Aanleiding voor de Twitter-schermutselingen was de aankondiging van bol.com, met in zijn kielzog Coolblue en Amazon, dat Zwarte Piet niet meer welkom was op het platform. Een enkeling […]

Logo width

‘t Is weer voorbij die sportloze zomer

Het was afzien deze zomer. Geen EK voetbal, een uitgestelde Tour, geen Olympische Spelen… zelfs geen Wimbledon. De zomer duurde nog nooit zo lang. Inmiddels kruipt de sportwereld langzaam uit de winter- ehm zomerslaap, maar dat alles snel weer wordt zoals het was, dat is ijdele hoop. Verschillende sportdisciplines improviseerden en improviseren erop los om […]