Logo width

Nieuwe definitie weerspiegelt de staat waarin public relations verkeert

De International Public Relations Association (IPRA) heeft onlangs een gemoderniseerde definitie van PR gepresenteerd: ‘Public Relations is a decision-making management practise, tasked with building relationships and interests between organisations and their publics, based on the delivery of information through trusted and ethical communications methods’ Het is natuurlijk een risico om de definitie meteen al in […]

Logo width

Collectief vooruitkijken: wat zijn de trends van 2021?

Traditiegetrouw sluiten veel media het jaar af met een terugblik en een vooruitblik naar het nieuwe jaar. Wat heeft dit jaar ons gebracht? Wat kunnen we volgend jaar verwachten binnen ons vakgebied? Dit zekerheidje biedt bedrijven een mooie inhaker om hun kennis te delen en met de ‘vijf trends voor 2021’ de media te halen, […]

Logo width

Waarom jouw medewerkers eigenlijk influencers zijn

LinkedIn is tegenwoordig een van de belangrijkste platforms om je als bedrijf op te profileren. In Nederland alleen al heeft LinkedIn zo’n 4,7 miljoen actieve leden. Veel werkzoekenden starten hun zoektocht dan ook op LinkedIn en belanden daarbij hopelijk op de bedrijfspagina. De uitkomst van die zoektocht kun jij zelf beïnvloeden, door die potentiële werknemers […]

Logo width

Artificial Intelligence in PR

Artificial Intelligence (AI), oftewel kunstmatige intelligentie, verandert ons dagelijks leven sterk. Zowel in de privésfeer als in de zakelijke omgeving. Hoewel je het in eerste instantie misschien niet verwacht, wordt AI al op grote schaal gebruikt in de PR. Zo worden al aardig wat ondersteunende activiteiten zoals data-analyse door middel van AI uitgevoerd, maar ook […]

Logo width

Playful work design in de PR

In mijn wereld met het nieuwe normaal sta ik op, zet ik een kop koffie, ga ik aan mijn keukentafel zitten en klap ik mijn laptop open. Thuiswerken. Geen woon-werkverkeer, niet op de fiets met mijn neus in de wind, en ook geen leuke binnenkomst op kantoor met collega’s die me begroeten met verhalen over […]

Logo width

Algoritme says no?

Het algoritme zit al een tijdje in het verdomhoekje. De verschillende social media-molochs reageren ieder op hun eigen manier op de kritiek dat hun verborgen algoritmen leiden tot polarisering en radicalisering. De één plaatst waarschuwingen, de ander verwijdert posts en profielen. Maar wat is de juiste oplossing? Is die er wel? Alleen Nederlanders zonder televisie […]