Logo width

Doelgerichte communicatie

Mijn zoon van 10 moet naar N.E.C. Zo stond hij erin voor het gesprek. Natuurlijk, hij was vereerd dat hij gevraagd was door de mooiste profclub van Nederland (‘na Feyenoord’, aldus junior zelf), en in de drie selectietrainingen had hij echt wel wat laten zien. Maar bij Trekvogels zitten zijn vrienden, en daar kent hij […]

Logo width

Worldcom Confidence Index Top 10 – april 2020

De Worldcom Confidence Index inventariseert de mate van vertrouwen (en daarmee van bezorgdheid) onder 54.000 CEO’s en CMO’s wereldwijd. De top 10 aan bevindingen voor de maand april vind je hieronder. Achter de volgende links vind je de bijbehorende pdf en het volledige rapport. # 1 Het vertrouwen blijft dalen – globaal gezien gaat het met […]

Logo width

Hoe (ook) een PR-adviseur met Corona worstelt

Ik had me aanvankelijk voorgenomen geen woord vuil te maken aan corona, want ik was er enkele maanden geleden redelijk van overtuigd dat dat gedoe weer snel zou overwaaien. Nou, dat bleek op zijn zachtst gezegd een verkeerde inschatting. Op de eerste maandag na de officiële start van de lockdown werd me door mijn collega’s […]

Logo width

Dokteronline.com neemt Wisse Kommunikatie in de arm voor nationale en internationale uitbreiding

Na een uitvoerig selectieproces heeft zorginnovator Dokteronline.com het Arnhemse bureau Wisse Kommunikatie aangesteld om de nationale en internationale uitbreiding te helpen vormgeven. Dokteronline.com brengt consumenten online in contact met onafhankelijke artsen en apotheken en is actief in 13 landen. Wisse Kommunikatie zal de communicatieve spil vormen in de activiteiten van Dokteronline.com en zal waar nodig […]

Logo width

Macht der gewoonte

“Iedereen werkt vanaf nu, daar waar mogelijk, thuis”, zei Rutte op 12 maart tijdens een van de vele persconferenties over COVID-19. Dit besluit is, nu ruim twee maanden later, volgens velen allesbepalend voor de manier waarop wij voortaan zullen werken. In veel artikelen, podcasts en talkshows komt de gedachte naar voren dat thuiswerken vanaf nu […]

Internationale crisiscommunicatie

Grensoverschrijdende crisiscommunicatie – een ongeluk zit in een klein hoekje

In welk land je je ook bevindt, crisiscommunicatie vergt te allen tijde veel ‘Fingerspitzengefühl’. Dus als je als internationaal bedrijf jouw communicatie-uitingen omtrent een crisis in alle landen zonder meer vertaalt en verspreidt, loop je het risico de crisis te vergroten. Zelfs in buurlanden die heel veel op elkaar lijken, zit een ongeluk in een […]