Logo width

Mix & match: welk kanaal hoort bij jouw bedrijf?

Dat wij in een digitale wereld leven, is inmiddels al tot in de verste uithoeken van de planeet bekend. Zelfs oma en opa hebben inmiddels een Facebook-account en weten hoe ze de instastory’s van de kleinkinderen moeten bekijken. De online vooruitgang lijkt nooit op te houden, en er verschijnen steeds weer nieuwe sociale kanalen, die […]

Logo width

Op de barricades! Facebook schond jouw privacy!

Facebook in de fout! Facebook schond jouw privacy! De Consumentenbond wil voor alle Facebook-gebruikers compensatie regelen voor het onrechtmatig gebruik van onze gegevens. Dus worden alle Nederlanders met een account opgeroepen zich aan te melden voor hun actie, die ze samen met de Data Privacy Stichting hebben opgezet. En aangezien ik een gebruiker ben van […]

Logo width

Worldcom Confidence Index: vertrouwen zakelijke leiders nog niet hersteld

De Worldcom Confidence Index (WCI) is een jaarlijks onderzoek van de Worldcom Public Relations Group onder zakelijke leiders naar de mate van vertrouwen en bezorgdheid over verschillende onderwerpen. Het onderzoek wordt met behulp van kunstmatige intelligentie uitgevoerd onder 54.000 CEO’s en CMO’s wereldwijd. Begin 2020 is dit onderzoek uitgebreid van een jaarlijks naar een doorlopend onderzoek, […]

Logo width

Brood en Spelen

“Groep coronamijders groeit in Nederland” was afgelopen week in meerdere kranten te lezen. Steeds meer Nederlanders blijken coronamoe te zijn, leert ons het onderzoek. Bijna drie miljoen Nederlanders willen niks meer weten van al het nieuws omtrent het virus en vinden bepaalde maatregelen nutteloos, waarmee ze volgens het journaille ‘de kop in het zand’ steken. […]

Logo width

De aangekondigde dood van de Segway

“Welkom op het kerkhof van gestorven gadgets. U bent op zoek naar…? Ah, als u bij de Minidisc rechtdoor gaat en dan na de Google Glass naar links, dan loopt u een meter of tien door tot u bij een stapel Betamax-cassettes komt. Aan uw rechterhand vindt u dan de Segway.” Onlangs maakte de producent […]

Logo width

Merken en Black Lives Matter

De merkboodschap moet overeenkomen met het gedrag van een merk. Zeker nu, nu consumenten steeds kritischer naar het handelen van een bedrijf kijken en niet zullen nalaten het te wijzen op hypocrisie. Zoals meeliften op een actualiteit om je verantwoord(er) voor te doen (dan je eigenlijk bent). Dus als je als transparant en eerlijk gezien […]