Beste student, Het Amerikaanse initiatief ‘The National Millennial Community’, een organisatie, die inmiddels meer dan 300 studenten omvat van ruim 40 Amerikaanse universiteiten, wil graag in contacten komen met generatiegenoten in Europa. Te beginnen in Nederland. Gezocht: maximaal 25 studenten Op dit moment zoekt de ‘NMC’ maximaal 25 Nederlandse studenten. Wil jij in een aantal […]
Innovatienieuws
Online ambassadeurs voor je bedrijfspagina: hoe krijg je ze in beweging?
Er zijn in Nederland 10,8 miljoen Facebookaccounts, 2,8 miljoen twitteraccounts, 4,4 miljoen LinkedIn-accounts en 4,1 miljoen Instagramaccounts. Grote kans dus dat jouw collega’s ergens actief zijn op social media. Maar waarom zijn ze dan nooit actief op jouw bedrijfspagina’s? Social media zakelijk inzetten is naar mijn mening altijd een goed idee. Je laat op informele […]
Crisiscommunicatie bij cybercriminaliteit
Cybercriminaliteit wordt een interessante uitdaging voor de communicatiespecialist die zich bezighoudt met crisiscommunicatie. Het aantal gevallen waarin organisaties te maken krijgen met gerichte denial-of-service-aanvallen, ransomware of hacks neemt hand over hand toe. Daarnaast zijn er nog talloze andere ICT-gerelateerde incidenten, zoals kinderporno, datalekken, fake news en belediging of bedreiging via social media, die organisaties in […]
Een globaal netwerk met een lokaal accent
Hoe presenteer je een netwerk dat zich verspreidt over de hele wereld en bestaat uit tientallen afzonderlijke bureaus met een eigen cultuur en werkwijze? Bureaus die eigen klanten beheren, klanten delen en af en toe samenkomen om ideeën uit te wisselen en nieuwe klanten te overtuigen? Dat was de inzet van de Worldcom Youth Meeting […]
Voor goed nieuws moet je bij het PR-bureau zijn
Onlangs verscheen in De Volkskrant een ingezonden stuk met de kop “Journalisten overladen hun publiek met crises en drama’s”. Daar kijken PR-consultants niet echt van op, want zij weten dat (dagblad)journalisten een voorkeur hebben voor drama’s, rampen en conflicten. ‘Goed nieuws is geen nieuws’ is nog steeds het adagium. Maar het brengen van positief nieuws […]
Een startersgids voor PR
Onlangs kreeg ik tijdens een eerste verkennend PR-overleg met een startup de vraag of er niet een blauwdruk is voor hoe je een succesvolle PR-campagne opzet. Het korte antwoord: nee. Gelukkig niet, zou ik haast zeggen. Want hoe verleidelijk het idee van een blauwdruk voor een gegarandeerd succesvolle PR-campagne ook is, het zou ons werk […]