Verkiezingen, dat betekent verkiezingsposters. Wat zeggen de posters van de landelijke partijen voor de komende verkiezingen ons? Is dit campagnemiddel inderdaad achterhaald? “Een relikwie uit het verleden.” Zo kenschetst politicoloog Peter van der Heiden de traditie van verkiezingsposters. “Volstrekt irrelevant” werden ze eerder al eens genoemd door hoogleraar media en samenleving Rens Vliegenthart. Maar hoe […]
Blogs
Op zoek naar een business-to-business influencer? Blijf dicht bij huis!
Ik heb me eerlijk gezegd altijd een beetje ongemakkelijk gevoeld over het fenomeen ‘influencers’. Niet omdat het nieuw is, want influencers zijn er natuurlijk altijd al geweest. De ‘oude wijzen’ met autoriteit gebaseerd op uitgebreide levenservaring of kennis bij wie mensen te rade gingen als ze voor een belangrijke beslissing stonden. Ook de traditionele media […]
Tony’s Chocolonely: geen green washing maar green marketing
Vorige week maandagochtend werd ik wakker met een appje: “Ik wilde dit even delen want ik vind dit heel tof gedaan!”. De link van de Tony’s Chocolonely-geobsedeerde vriendin leidde naar een artikel over het rebelse chocolademerk, dat vier nieuwe smaken had geïnspireerd op de concurrerende KitKat, Twix, Ferrero Rocher en Toblerone. Twintig jaar na de […]
Wisse Kommunikatie wint BOI Award voor Best Use of PR met thought leadership Case SCHELL
Netwerken en kennisuitwisseling zijn belangrijke activiteiten in het communicatievak. Daarom is Wisse Kommunikatie aangesloten bij een aantal internationale netwerken. Zo ook bij het internationale E3 Netwerk. E3 is een wereldwijde netwerk van onafhankelijke marketing communicatie bureaus. Ieder jaar reikt het netwerk de Best of International Awards (BOI Award) uit voor uitzonderlijke marketing campagnes. In 2020 […]
Lead generation: also a way to measure the results of PR
The discussion about accountability in the PR profession is as old as the profession itself. In our sector, we generally communicate indirectly with our target groups and on a fairly abstract level, so we are reluctant to make predictions about the results of our work. It’s hard to make solid statements about the results of […]
De regionale journalist en de zorgbestuurder
Dag journalist, wat leuk je te zien! Hé hallo, zorgbestuurder; goed dat we elkaar eindelijk eens in het echt ontmoeten. Inderdaad. Want we hebben wel wat te bespreken, journalist. Vind je het goed dat ik meteen met de deur in huis val? Tuurlijk. Tijd is geld voor een zorgbestuurder, nietwaar? Wat wil je bespreken? Nou, […]